2009-03-16

Dimma

Igår var vädret här strålande, men nu är hela berget täckt av dimma och det regnar lite smått. Grått, trist ohc kallt med andra ord. Passar väl i och för sig att vara sjuk när det är sånt väder än när det är strålande sol.

Jag sov  till och från från elva-tiden fram till halv fem då jag släpade mig ut till köket för att titta på tv och få i mig lite mat. Eller ja, mat och mat... jag hade ju inte så mycket hemma så jag fick äta nån brödbit. Har lite makaroner hemma som jag antar att jag skulle kunna äta, men det är ju lite trist utan något till! Får gräva lite på Torbjörns rum och se om han har något ätbart.

Fick ett ryck i förgår kväll och sträckläste fram till igår en pocketbok jag köpte på Coop. "Det räcker inte med kärlek", var boken i fråga. En biografi av Jenny Lexhed som berättar om livet med sin autistiske son. Väldigt intressant, rekomenderas! Jag är verkligen en sucker för biografier så idag inledde jag När ingen annan ser av Duncan Fairhurst, som berättar om hur hans far utsatte honom för sexuella övergrepp som liten och hur han när han blev äldre bestämde sig för att anmäla honom. Har inte så  mycket att göra nu när jag är sjuk så jag lär väl ha läst ut den ikväll :P

0 kommentarer: