2009-08-10

Vegansk pizza och starka chips

Igår var jag, Linnea, Torbjörn, Ylva och Jezz och besökte en restaurang i Gamlestan - Old Corner. De hade massor av vegetariska och veganska pizzor (helt otroligt, annars brukar det vara Vegetariana - punkt) och diverse andra veg-rätter. Lite kött fanns det också, men det var det ju ingen av oss som åt. Jezz och Ylva var söta och bjöd mig på pizza som tack för att jag hjälpte till med att kånka kartonger. Jag som redan fått en citronplanta! 

Det vi blev mest intresserade av på menyn var dock något på tillltugs-delen: "Världens starkaste chips (Varning)". Självklart var vi tvugna att anta utmaningen och snart hade vi en tallrik habanero-chips framför oss. Jag åt ett, Ylva ett halvt, Jezz ett, och Torbjörn och Linnea resten. Så nu vet vi vilka som var häftigast av oss.

Nu är för övrigt alla luckor och grejer uppe - det ser så fräsht ut! Lägger upp bilder när jag fått in dem på datorn.

0 kommentarer: