2009-08-06

Fjäril vingad


Solen skiner och jag sitter inne. Varför kan man ju undra? Jo, för att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska ta mig för. Men jag har faktiskt varit ute idag, tog mig en promenad genom området på andra sidan gatan, Sandeslättskroken. Lite lugnare och mindre befolkat område, eftersom det mest består av radhus. Råkade på en hel fjärilskoloni som jag roade mig med att fota, man måste ju få känna sig lite som en naturmänniska ibland - trots att man aldrig är ute i skogen direkt.

Ett litet framsteg i göromålen är att det just blev bestämt att dagens middag blev grönsakswok - yum! Blev plötsligt också galet sugen på chokladbollar, kanske borde åka till Ica och handa lite kakao?

Idag ringde det också en hantverkare och berättade att våra köksluckor, lådor och bänkskivor kommer bytas ut på måndag. Behöver jag säga att jag blev glad? Vi har dock inte hört något om kaklingen än, men jag hoppas att den också är på gång.

Igår kväll var jag ambitiös och skrev nästan en låt. Har åtminstone melodin och två verser klar för mig, och det är ju alltid något. Måste stress-lära-in lite nya låtar inför visskolan också, och fräsha upp låtar jag har kunnat men lyckats glömma bort ackorden till. Go go go!

0 kommentarer: