2009-08-16

Kulturkalas och ost

Idag var vi och storhandlade på Willys och Göteborgs orienthus. På det sistnämnda hittade vi riktigt billig halloumi, varför vi hade riktig lyxmiddag med halloumi, tomatsås och sån där tre-färgad pasta alldeles nyss. Yummie!

Det Kulturkalasas och Way out westas en hel massa i stan just nu. Och om en liten stund ska jag och Torbjörn ner till Liseberg och se en spelning med Sven-Bertil Taube. Mer Torbjörn som är entusiastisk över det - men jag har inget bättre för mig så jag ger det en chans! Sven-Bertil känns ju lite sådär... En gubbe som aldrig skrivit en låt, och bara kan sjunga okej men har turen att vara son till någon som kunde. Torbjörn har inte heller mycket till övers för honom, men han gillar Evert till en nästan extrem nivå ;) När vi ändå är på Liseberg (det är gratis inträde pga konserten) så ska vi köpa glass på Ben & Jerry's-caféet. Inte illa.

Kanske ska ta en liten update om vad jag gjort sedan det senaste inlägget. Jag åkte alltså till Lund, träffade Jack, hans flickvän Filippa samt Filippas kusin som jag nu glömt namnet på. Vi åt glass (mycket glass i det här inlägget) på en glassbar som heter Per Tutti, har saknat det stället så mycket - världens godaste glass! Sedan spelade vi lite TP till på xbox360 innan anime-maratonet drog igång. Vi var lite smått dåliga på hela maratongrejen och tog oss bara igenom halva serien. Sen spelade vi NANA-spelet istället - ett otroligt givande spel där man shoppar, jobbar och inreder sin lägenhet. Men det är ju Nana, så det gör det ju automatiskt bra! Hela resan var väldigt trevlig också :)

Annars har jag dragit runt på stan en del pga tidigare nämnda kalas och så. Jag, Ragnar, Linnea och lite annat folk hängde hos Ragnar och hade förfest en kväll (vi kom aldrig längre än förfesten - för när vi väl bestämde oss för att gå ut började allt stänga). Sen har vi smakat sylt, kollat på skyltar, lyssnat på folk som spelat xylofon och trånat efter dyr langos under andra kalas-dagar. Och igår så var Benny och Linnea här på besök. Vi kom inte ut då heller, för vädret var uselt. Men vi planerade en Harry Potter-musikal istället! Mycket givande!

Nu är vädret inte heller på topp, det blåser och är mulet. Men det ska inte stoppa oss! Mot Liseberg!

0 kommentarer: