2009-08-18

En helt ny sång

Okej, så här kommer den utlovade låten. Blev en rätt hastig inspelning eftersom jag plötsligt bestämde mig för att åka till Linnea och färga mitt hår. Håll tummarna för att jag inte slutar som grönhårig!


Andrea

Text och musik: Alexandra Dahlberg


G C D7 G

Jag har sett dina blänkande ögon

Så tomma, när de sakta fylls med gråt

Em Am D7 G

Och jag vet, att han stryper dig stilla

men att du alltjämt viskar: förlåt


D7 G D7 G

Och att du, den starka Andrea

blivit så hjälplös, så blind och nästan stum

C G D7 G

Det kunde jag väl aldrig tro, Andrea

Men nu är du där ensam på ditt rum


Jag minns kvällen när ni träffas första gången

Vi var så unga, knappt fyllda tjugoett

Han var charmig, väldigt stilig, nästan vacker

vem kunde ana, att det skulle gå så snett


Och som du dansa den kvällen, Andrea

med livet framför dig, en öppen allé

Och som du älskade honom sen, Andrea

du var förtrollad, det kunde alla se


Men förtrollningar är inte jämt av godo

Din röst den tystna, dina ögon titta bort

Jag nästan skrek, ville få dig att lyssna

men när du svara, var det tyst och väldigt torrt


Och du förklara hur han älska dig, Andrea

Det var ett misstag, hans enda snedsteg

Och jag vet inte hur han lyckades, Andrea

men du tog aldrig mer ett enda danssteg


Så många år som har gått sen den där kvällen

Och idag så står vi vid polisstationens port

Du öppnar dörren med darrande händer

viskar: jag hoppas, att det är över fort


Och visst har tiden satt spår nu, Andrea

hällt salt i det som en gång var sött

Men jag vet att du klarar det, Andrea

idag så är du den starkaste jag mött


3 kommentarer:

Annica sa...

:O Jätte bra! Texten är väldigt gripande.

Rebecka sa...

Jättebra låt. Det tycker pappa och Oskar också :D

Christin sa...

Jättefint alex!
och tack, jag kan behöva ett "krya på mig"... hujj.. bättre idag dock!