2009-08-02

Mitt i natten

Sitter här i mörkret och knapprar på datorn. Vaknade sent i morse så tröttheten har inte riktigt slagit till.

Igår träffade jag Bea och Linnea på första gången på länge vilket var väldigt trevligt! Annars hängde jag mest runt hemma, skrev faktiskt en hel del på arbetet som ska lämnas in i slutet av augusti. Mycket produktivt! Lagade också en pastagratäng, vilket kändes väldigt lyxigt ^_^

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag och Torbjörn var och handlade, sen lagade jag lite tortellini med ostsås. Nu är Torbjörn inne i stan så jag har legat och vilat lite framför tvn, spelat lite Banjo Kazooie och slöat lite allmänt. Slappardag!

Nu är det något som piper utanför mitt fönster. Jag förstår verkligen inte, varenda natt är det något oväsen här. Eller oväsen och oväsen... snarare irriterande ljud. Ugår stod en kille med moppe nedanför vårat fönster. Det var en moppe av scooter-sort och som bekant så surrar de lite sådär lagom enerverande. Han bara stod där, och då och då tryckte han lite på gasen så det surrade lite extra. Ville nästan springa ner de fyra våningarna och på äkta tant-manér säga att han faktiskt får sluta väsnas! Men jag var för lat :) Dagen innan dess blev jag väckt mitt i natten av att någon kände för att köra racerlopp mot sig själv ute på parkeringen. Någon gång ska jag smyga bakom en mur på parkeringen med kamera och ficklampa och dokumentera vilka som kör som galningar där på nätterna, och sedan skicka bilderna till polisen. Skulle aldrig våga ha min bil (om jag skulle ha någon) där nere, för någon dag lär de väl krasha in i något som står parkerat.

Nej, nu börjar jag bli lite trött ändå. Har förresten laddat upp lite bilder på bilddagboken för första gången på länge, så där kan man nu njuta av bilder av vad jag gjort på sistone!

Godnatt!

0 kommentarer: