2009-08-08

Flyttkartonger och en planta

Igår var jag utt till en annan del av Angered, nämligen Gårdsten, och hjälpte Ylva flytta in lite. Jag bar en kartong med spritflaskor och grejer och fick då faktiskt kommentaren "Du är ju starkare än du ser ut!" av hennes pappa. Första gången någonsin någon på något vis kallat mig stark tror jag! Söt-Ylva gav mig en citron-planta som tack för hjälpen - jag ska kämpa hårt för att få den att överleva. Idag anländer Jezz också, så jag ska dit och bära lite till. Lite träning ska man ju ha!

Idag är Torbjörn bortrest på släktträff, så jag har hela lägenheten för mig själv. Vilket i och för sig bara innebär att jag själv får ta hand om disken som är kvar från igår. Oj, vad skoj :P

Tror jag ska ta mig ner till Claes Ohlsson innan jag ska till Ylva och Jezz också, fick en sån lust att köpa några nya målardukar. Jag har dock ingen aning om jag ska måla, men det får väl visa sig sen. Skulle helst köpa nya färger också eftersom jag har så få, men det är bara onödigt att köpa småtuber och jag har inte råd att köpa en massa stora. Men när CSN-pengarna för augusti kommer, kanske!

Då var det dags för frukost. Tjingeling!

0 kommentarer: