2006-07-30

Dating?

Helt plötsligt verkar en dating-våg dra över landet. Hör från både det ena och det andra hållet om folk som är på väg till sina dater, eller planerar dem. Nu senast från ett rollspels irc-kanal. När kom det här fenomenet hit? I USA verkar de ju springa på dater titt som tätt, men här i vårat lilla kalla land verkar man som högst "gå på bio" eller "ta en fika". Ingen här verkar vilja kalla saker för regelrätta dater, förän nu. Jag undrar vad som fått folk att ändra sig. Kanske är det det att när vi t ex gått på bio med folk vi varit intresserade av tidigare så har det fortfarande varit delvis som kompisar. Men kallar man det istället en date så vet ju båda parter vad det handlar om, att man ska se om den andre är material för ett framtida förhållande. Enkelt och bra, inga missförstånd. Dessutom får man ju en anledning att vara lite extra gulligt och romantiskt jämfört med när man bara träffas på vanligt vis.

Den stora nackdelen är väl just det praktiska som ligger innan den egentliga daten. Jag har ingen aning om hur alla som pratat om det här fått sin date egentligen. Går man verkligen fram till någon och frågar "Vill du gå på en date någon kväll?". Ja, det lär ju aldrig jag göra åtminstone. Men ni får ju gärna bjuda ut mig. Det är helt okej, jag lovar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror de flesta fixar sina dates genom diverse communities, exempelvis qx.se m.fl. Sen finns det ju dating services också, fast jag känner ingen som använt sig utav någon sådan.

Anonym sa...

Vad e det för skit!? Aldrig att jag tror på at Link & Zelda skulle sitta på ett cafe. OCH ATT LINK SKULLE HA PÅ SIG BYXOR!! VA FAN E DET FÖR SKIT!!!????