2009-04-28

Snart är det dags!

Premiär på lördag - ahhh! Det kommer nog blir helt sjukt bra, men nerverna smyger sig ändå på. Idag var det en helsida om oss i Kungälvsposten, samt att vi tog upp större delen av förstasidan. Den ligger inte på deras hemsida än (de verkar vara dåliga på att uppdatera), men om den dyker upp så slänger jag upp en länk.

Igår var jag in och valde tapeter och golv till lägenheten. Torbjörn hade fullt upp och sa att han litade på att jag valde något han skulle gilla. Det blev lite växttema då båda tapeterna var prydda med blommor, dock rätt diskreta sådana. Blåa till sovrummet, beige till vardagsrummet. Båda mot en vit bas. Blir nog hur bra som helst! Sen fick jag välja mellan tre fula golv till köket. Jag valde det ljusaste. Nu är det enda som återstår att välja färg till badrum och kök, som de sa åt oss att hämta ut på någon färgaffär. Jag vet inte ens om vi kommer måla om, men om man ändå får färgen är det väl lika bra att ta emot antar jag. Vi får ta hem någon som kan hjälpa oss med målandet under sommaren :)

Har fått en del kommentarer om att våra tapetval är lite tantiga, men jag gillar dem skarpt! Shabby Chique och lite tantiga saker börjar bli inne nu också, det har jag minnsan sett i en inredningstidning. Sen har jag tröttnat på kaoset av starka färger och sånt som mina boenden brukar präglas av, nu är det dags för något lite mer avskalat. Både jag och Torbjörn tycker att det är skönt att ha en rätt neutral bas att bygga på. Tror det blir tipp-topp det här :)

0 kommentarer: