2008-08-05

Lite jobb och lite anime

Nu har jag enbart mig själv att skylla. Sitter på jobbet och orkar knappt lyfta ett finger. Innan jag gick till jobbet idag så fick jag totalt hjärnsläpp och tänkte "Jag jobbar ju förmiddag så då kan jag ju äta mat när jag kommer hem, blir så stressigt om jag ska laga något nu". Till saken hör att när jag funderade på det var klockan redan runt ett, så på vilket sätt tänkte jag att det var möjligt att jag skulle jobba förmiddag och sluta ett? Så nu är jag grymt trött och hungrig. Som tur är är jag ju inte fattig längre och har råd att köpa mig mat här på jobbet. Men jag undrar ju hur min hjärna fungerar ibland. Måste ha fått för lite frisk luft nu när vädret varit så dåligt.

Har gett mig på en ny anime-serie - The Melancholy of Haruhi Syzumiya. Verkar riktigt lovande och jag har hört många lovord om serien sen innan. Storyn kretsar Haruhi, som må se ut som en vanlig tjej men har ett rätt ovanligt intresse för aliens, tidsresenärer och annat övernaturligt. Redan första skoldagen är hon nogrann med att poängtera att hon inte har något som helst intresse av vanliga människor. Efter att ha provat på skolans alla klubbar utan att hitta några personer som intresserar henne startar hon sin egen - SOS-brigaden!

Längre än så har jag inte kommit, men hittills har serien varit väldigt underhållande! Seriens avsnitt sänds dock i oordning, varför man börjar mitt i handlingen för att sedan hoppa fram och tillbaka. Ska bli intressant att se hur förvirrande det blir! Det går ju förstås att välja att se den i kronologisk ordning, men sändes den inte så på tv vill jag inte se den så heller.

Fortsätter annars med Lucky Star som jag är totalt kär i. Charmigt och roligt, precis min typ av humor! Särskilt Konatas spel- och animeskämt går hem hos mig, av någon märklig anledning ;)

0 kommentarer: