2008-08-09

Gnäll och lathet

Jag måste äta frukost på morgonen för att komma igång. Jag blir skitgrinig om det inte finns något att äta när jag öppnar kylen runt halv sju-snåret.
Idag var en sådan dag. Tänkte i mitt stilla sinne när jag vaknade att filen var ju nästan slut men det fanns ju iaf marmelad så lite rostbröd kan jag ju få. Men så roligt skulle jag inte få ha det, för marmeladen hade en viss person tagit med sig till jobbet! 

Får väl köpa en yoghurt på jobbet eller något. Min morgon är officiellt förstörd!

Dramatiskt värre. Över till träningen. Igår var en slapp dag. Jag var ju faktiskt ledigt och då tog jag ledigt från träningen med. Istället sov jag till elva och gjorde sedan Linnea sällskap till Cityfesten där jag inhandlade en dessert-langos samt fem påsar naturgodis (torkad kiwi är gott)! Även om jag känner mig hyfsat nyttig när jag äter torkad frukt så känner jag på mig att just de här marknads-varianterna säkert är en sockerfälla med tanke på hur sött de smakar. Så jag ska väl försöka att inte kasta i mig allt. Men nötterna är nog ofarliga åtminstone!

Senare mot kvällen bjöd pappa med familj på middag på Spicy House. Trerätters som blev tvårätters för mig som inte gillar vårrullar. Friterad banan gillar jag dock så efterrätten gick ner, mm!

Så efter den icke-hälsosamma dagen så ska jag göra bättre ifrån mig idag. Insåg just att eftersom vi åt ute igår finns ingen lunch att ta med idag... Vanligtvis brukar jag ju inte ha med mig lunch på förmiddagspassen men eftersom jag haft det på sistone börjar jag liksom vänja mig och då är det lite jobbigt att inte ha det helt plötsligt! Med lite tur kanske det finns något vettigt att köpa på jobbet, men jag tvivlar... blir väl en billys-pizza. Till kvällen blir det nog Tortillini med ostsås i alla fall.

Nej, nu är det jobbdags.

0 kommentarer: