2009-11-23

Soppa och sånt

Mina bihålor mår inte så bra idag. Dunkar och har sig. Typiskt, jag som trodde jag var frisk.

Idag har jag varit och röntgat njurar och lite annat skoj. Det kändes smått surrealistiskt att ligga i en maskin som körde mig fram och tillbaka medans den sa åt mig när jag skulle hålla andan och när jag skulle andas. Att få kontrastvätska i sig var också en intressant upplevelse. Allt gick iaf bra och jag ska få resultatet inom en vecka.

Fick ett ryckt idag och tänkte att jag skulle göra soppa. Så det gjorde jag! Köpte en massa tomater, hackade och kokade dem. Kryddade med lite salt, svartpeppar, grön chili, socker, basilikablad, pressad citron, timjan och oregano. Sen slängde jag ner en massa ruccola-sallad. Tryckte ner allting i mixern och mixade. Och så lite riven parmesan uppepå. Det blev faktiskt väldigt gott, tyckte både jag och Torbjörn. Jag kanske börjar utveckla någon slags känsla för matlagning? Vore ju trevligt :)

Avslutade just en bok också. Hanteringen av odöda, ännu en mycket läsvärd bok av John Ajvide Lindkvist, även om den inte riktigt kommer upp till samma nivå som Låt den rätte komma in. Är nu mycket nyfiken på hans novellsamling Pappersväggar där det ska finnas en epilog till boken jag just läste ut. Det blir till att kila förbi biblioteket imorgon och låna.

Nu ska här sovas, imorgon fortsätter vistolkningen med Sture. Go'natt!

0 kommentarer: