2009-11-21

Drömmar

Jag drömmer för övrigt mycket nuförtiden. I natt drömde jag att jag jobbade på en restaurang i en källare. Sedan förflyttades plötsligt restaurangen så att den var belägen utomhus. Det var väldigt varmt och sandigt överallt. På ett ställe fanns det en hängbro mellan två byggnader, och plötsligt ser jag några ramla ner från den. Jag springer dit, men när jag kommer fram så har alla försvunnit, utom ett litet inlindat spädbarn som ligger på marken. Först vågar jag inte röra det, för jag tänker att om det gjort sig illa blir det kanske värre av att man lyfter det. Men till slut tar jag ändå upp barnet och ser (som man ju gör på spädbarn) att det är en flicka. Då ser jag också att det ligger en barnbok bredvid, som är skriven både på persiska (som jag ju vet hur det ser ut) och svenska. Sen vaknade jag. Hm.

0 kommentarer: