2009-11-15

Mitt i natten

Ligger i sängen och är rastlös. Eftersom jag fortfarande (eller återigen) är sjuk så har den här dagen varit rätt trist och slö. Har dock lagat sushi, som blev oväntat lyckad.

Jag har i vilket fall funderat vidare på min framtid, och ju mer jag tänker på det, ju mer vill jag gå den här floristutbildningen i Västerås. Den verkar kvalitativ, är CSN-berättigad och har mycket praktik. Det innebär att jag skulle kunna praktisera i Göteborg och således inte vara hemifrån och borta från Torbjörn mer än 20 veckor. Det ska vi klara! Skolan har även möblerade rum att hyra till okej pris, så jag tror det ska funka med den dubbla hyran. Jag har mailat dem och ställt lite frågor om eventuellt besök och så. Skulle vara trevligt att se skolan och hur de arbetar innan.

Med anledning av detta har jag nu börjat sätta över mer än jag brukar på sparkontot och håller även på att söka extrajobb. Utbildningen kostar nämligen en slant. Den slanten går till viss del att låna från CSN, men jag föredrar att betala så mycket som jag kan på en gång. Så till föräldrar och släktingar som läser det här och undrar vad jag vill ha i julklapp: bidra gärna lite till kursavgiften eller ge mig en blomma att binda en krans med ;) Det är allt jag har på önskelistan! Och om någon känner någon som vill ge mig ett extraknäck i Göteborg, tipsa mig gärna! Jag kan städa, passa barn, stå i reception, ha en liten visspelning, sjunga på någon tillställning - ALLT är av intresse!

Nu ska jag inte glömma bort min pågående utbildning. Jag vill absolut vara frisk på måndag, för då kommer våran nya gästlärare Sture Ekholm som jag har hört mycket fint om! Har även sett honom in action lite kort både på Nordiska förra året och på Särö häromveckan. Han är både vissångare och regissör, det känns verkligen som en lärare för mig!

Nej, nu måste jag se till att sova. Torbjörn är för övrigt ute och tjoar runt på stan med en kompis från Värmland. De sa att de skulle pröva något tonårsställe för att se hur sånna ställen ser ut. Ska bli spännande att höra om imorgon.

Go'natt!

0 kommentarer: