2009-11-21

Florist javisst!

Jag har fortsatt fundera på det här med floristutbildning, och jag har inte vikit en tum. Det känns helt rätt och jag ska skicka in ansökningshandlingarna nu till veckan. Flera stycken av mina teater- och musikvänner verkar lite skeptiska och säger att man jämt ger upp de sakerna när man har ett fast jobb. Men jag tror absolut att jag skulle kunna jobba, och sedan hålla på med musik på sidan om. Dessutom träffar man ju massor av folk som ska ha olika events som florist, och där kanske man kan få in en fot som vissångerska. Dessutom vill jag ju i sinom tid ha familj och så, och då känns tryggheten med en fast anställning viktig för mig.

Det enda jag inte är sugen på är att vara borta från Torbjörn. Men som sagt så kan jag förhoppningsvis i så fall ha praktiken i Göteborg, vilket halverar antalet borta-veckor. Så det ska vi absolut klara!
 
Idag känns det till slut som att förkylningen gett upp, väldigt härligt! Det ska jag fira med att ta mig till simhallen under dagen. Det ska bli skönt. Resten av dagen är blank. Torbjörn är i Torsby och hälsar på familjen hela helgen. Appropå familjen så ska jag se till att boka tågbiljetter hem inför julen idag också, jag har tänkt göra det i flera veckor nu men jag glömmer det hela tiden. 

Den här veckan har vi ju haft Sture Ekholm som gästlärare. Det har varit väldigt roligt! Det känns som att han har lite samma tänk som Hanne, men ett lite annat sätt att få fram det på. Jag har fått berättat för mig att jag måste vara medveten om det finska/norrländska vemodet så att jag inte ser så allvarlig ut att jag tynger ner låten - haha! Nästa fredag ska han arrangera en konsert med oss på skolan. Vi får tio minuter var som vi får fylla med vad vi vill. Yikes, jag har ingen aning om vad jag ska göra! Får klura på det under helgen. Tänkte även lära mig spela några nya låtar innan nästa vecka kör igång. Planen är att jag ska lära mig en lyrisk sång för att prova något nytt. Någon som har något förslag? Det är inte riktigt sånt som jag brukar lyssna på, så fantasin tryter. Men jag får väl gräva runt bland Hambe och Taubes sånger antar jag.

Nu får det räcka med skrivandet för stunden. Tjpp!

0 kommentarer: