2009-09-09

Onsdag kväll

Jag har köpt ett el-piano! Jag är så lycklig! Det är en liten dröm som gått i uppfyllelse. Så idag har jag nött ackord som bara den. Det går framåt fortare än när jag började försöka få in lite gitarr-ackord - alltid något! Att få pianot var dock inte lika lätt, regn och elektronik går inte ihop. Men som tur är överlevde det färden! Jag fick som tur är bärhjälp från en klasskamrat också, annars hade det varit ett omöjligt uppdrag.

Imorgon åker jag till dalarna. På fredag morgon är det dags för äijäs begravning, och tanken är att jag ska sjunga en tonsättning jag gjort av dikten som var i morfars dödsannons. Jag vill väldigt gärna göra det, som ett sista farväl, så jag hoppas att jag klarar av det när det är dags.

Ikväll får jag tiden att gå med något lite mindre tungt - Idol. Vet några stycken som var inne och sjöng för juryn, så vi får väl se om jag får syn på dem. Sen blir det mer piano-plinkande!

Och just det - jag har haft min första vistolkning! Det var läskigt men kul, och det det gick bra! Ser redan fram emot mer av den varan :)

0 kommentarer: