2007-11-28

Julklappstrubbel

Funderade lite på över vad jag ska ge till min farmor och farfar i julklapp. Pratade senare med min pappa i telefonen som berättade vad som hade hänt med förra årets presenter.
Pappa och hans sambo köpte en dvd-spelare till mina farföräldrar så att de skulle kunna kolla på lite film mot kvällningen. De är ju bara 64 och 65, så det är nog inget problem att lära sig använda en ny maskin.
Jag passade på att ge dem några filmer i julkapp. Oj, vad roligt de skulle få med sin nya leksak! På julaftonskvällen gav jag dem en kort lektion i hur det hela fungerade. Visade hur man tryckte upp, ner och OK. Det här gick ju som smort.
Trodde vi ja.
Häromdagen hade pappa varit och besökt dem och frågat farmor hur det egentligen gick med dvd'n, använde de den ofta? Till svar fick han att de inte hade kollat på någon av filmerna än. Lite snopet ställde han om dvd'ns klocka till vintertid innan han gick hem.

Något tidigare, jag tror det var farmors födelsedag, så fick de även en trådlös telefon. Den står framme, ikopplad och allt, men de använder fortfarande den gamla med sladd och snurrplatta ovanpå.

Bevisen talar för sig, det får bli något mycket mindre tekniskt i år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha...så typiskt pensionärer inte kunna någonting tekniskt. /Madde

Alexandra sa...

Fast faktum är att de inte är pensionärer än ;)