2007-11-27

God Morgon

"God morgon, det här är Morgonpasset som idag gästas av Säkert. Men innan dess, här kommer en hemsk remix av en poplåt som ni absolut inte vill höra när ni är nyvakna!"'
Dunka dunka dunk, scratch, dunka, "Love me baby", scratch, scratch
Stänger av väckarklocksradion.
Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip
Piiiiiiiii-

Stänger av larmet på biltelefonen och somnar om.
Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip
Fan, tryckte visst bara på snooze. Stänger av igen. Somnar om, äntligen!
Drrrrrrrrrrrrrrrrrr Drrrrrrrrrrrrrrr Drrrrrrrrrrr

Men vad i..? Just det, de bygger om badrummen i korridoren ovanför. Nåja, de kan väl inte hålla på så länge.Tjugo minuter senare är de fortfarande igång. Ungefär här någonstans borde jag ha tagit mig upp och gått till skolan. Men det eviga borrandet gick mig så på nerverna att jag stannade hemma och pluggade istället. Trots oväsendet.

Varför väsnas byggarbetare jämt på morgonen? Vägarbeten och sånt kan jag ha förståelse för, att de vill arbeta under tider när folk sover och inte är ute och kör. Men här finns ingen bilväg, de ska renovera badrum! Så varför kan de inte göra det efter tolv. Varför från arla morgon fram till klockan tio på förmiddagen? Kan de inte ta det tysta arbetet då, och borrandet på eftermiddagen.

Min morgonhumör är sådär.

0 kommentarer: