2007-11-27

Inredningsnoja

Med siktet inställt på en riktig lägenhet (med ett riktigt kök!) till våren har inredningsmanin slagit sig ner hos mig. Har nog snart sett varenda avsnitt av Room Service som finns upplagt på Kanal5's hemsida, och till och med köpt en inredningstidning.

Just för att jag är så låst just nu, med hyrda och lagom fula studentbostadsmöbler och ett rum på 15 kvadrat, så börjar jag känna möjligheterna hopa sig vid tanke på flera olika rum. Särskilt det här med kök känns viktigt. Jag ogillar skarpt att behöva sitta och äta mat vid ett soffbord eller skrivbord. Jag vill ha ett riktigt köksbord med ordentliga stolar.

Men till huvudfrågan - inredning. Herregud, hur ska man kunna välja? Ena stunden vill jag ha ett rum med tema Det traditionella Japan, nästa vill jag ha ett galet färgkaos som man blir glad bara av att titta på. Jag vill ha stramt IKEA-svenskt, jag vill ha mysig bondestil och hypermodernt med raka linjer och inte så mycket prylar. Det sista alternativet är nog bäst att stryka, jag är och kommer nog alltid förbli en prylsamlare. Skulle få väldigt svårt att ställa undan mina anime- och spelfigurer, min blommiga termos jag aldrig använt men som är väldigt fin, mina teatermasker och allt annar som trängs i min hylla. Galet färgkaos kanske är det enda jag kan lyckas med? Fast vardagsrummet vill jag nog helst ha lite modernt och fräsht. Så att inredningen matchar med alla tekniska prylar. Bondestil blandat med PS3 och Wii känns kanske inte som den mest ultimata kombon.

Nej gud, hur gör folk? Hur lyckas man bestämma sig för hur man vill ha det? Det enda jag hade koll på var att köket skulle gå i röda nyanser, eftersom att alla mina köksgrejer har den färgen. Men det verkar inte pojkvännen vara helt med på, och han ska väl få bestämma han med. Attans, tillbaka på ruta noll köksmässigt.

Nåja, förhoppningsvis får man en snilleblixt när man vet exakt vilken lägenhet man ska ha. Tills dess tittar jag vidare på Room Service och önskar att de kunde komma hem till mig och ge mig den ultimata bladningen av allt jag vill ha. Och leker vidare med det lilla inredningsprogrammet Åhlens tryckt in på sin hemsida. Väldigt enkelt men rätt mysig som tidsfördrivare

0 kommentarer: