2007-10-23

UM

Var till ungdomsmottagningen idag. Inte för att det är något fel på mig eller så, utan helt enkelt för att min årliga ranson av p-piller tagit slut. Väl inne i rummet med någon form av sköterska får jag uppge de vanliga uppgifterna, telefonnummer, tablettsort och så vidare. Hon säger sedan åt mig att gå ut och invänta barnmorskan som ska skriva ut receptet åt mig.
Och då kommer det. Precis när jag vänder mig om för att gå ut så lyfter hon på huvudet och frågar:

- Inget annat? Klamydia eller så?
- Va? Eh, nej.

Vad var det där? Såg jag ut som en som borde ha klamydia? Eller grundade hon det på att jag härstammar från klamydiastaden nummer ett - Gävle? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Barnmorskan var sedan också vänlig att kommentera att jag verkar ha acneproblem, så hon gav mig en ny sorts piller för att förhindra det.

Klamydiasmittad Gävlebo med grava acneproblem. Det är jag det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tro mig motala är klamydia staden nummer 1 ^^

Alexandra sa...

Haha, det kanske finns två då ;)