2010-02-20

Snö? Snö!

Det snöar en del här. Minst sagt.

Jag kommer ihåg förra vintern i Kungälv. Det var slask slask slask från oktober till mars. Kanske en veckas snö. Högst. Men nu är det andra bullar som gäller! Det har snöat konstant sen i torsdags eller så. Igår började det bli lite knivigt att ta sig mellan husen, man fick strikt hålla sig til de vägar som var upplogade av vaktmästaren. På kvällen var de vägarna igensnöade, det var bara till att pulsa med snö upp till knäna.

Och idag? Jag har inte vågat ge mig ut än, men av vad jag ser genom fönstret så är det helt enkelt galet mycket snö! Det har blåsit upp enorma drivor utanför husen. Som tur är är det lite lä alldeles utanför dörren, så vi kommer iallafall ut om vi vill. Om vi sedan tar oss någonstans är ju en annan sak.

Det här påminner mig lite om snökaoset i Gävle -98! Det ligger väl inte riktigt på samma nivå än, men vi får väl se hur det ser ut imorgon.

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Äh, du har blivit för van att bo där nere. Här har det varit massvis med snö läääääänge.

Robin sa...

Här är det midjehög snö typ överallt! Och snöberg som är större än när man var liten. Det är så att man ville hoppa ut och leka i snön ...