2009-12-23

Jullov i Gävle

Dan före dan! Och jag är nu tillbaka i min barndoms stad, vilket har gjort mig väldigt gott. Nog för att jag visste att jag varit rätt stissig och uppstressad på sistone, men jag hade inte insett i hur stort behov av vila jag faktiskt var.
Nu, efter några dagar av gitarrspelande, sovande, promenerande, lite träning och trevligt umgänge känner jag mig som en ny människa. Jag har plötsligt massor av energi och känner mig superpeppad på att komma tillbaka till skolan och sätta igång igen efter nyår! 

Vi har redan firat en liten mini-jul här hemma hos mamma, eftersom jag och syster ska spendera riktiga julen med pappa och company. Det blev en väldigt trevlig kväll med fina klappar. Finast var jättekängurun som mammas sambo fick av mig och syster, den skrämde vettet ur vår stackars hund. Jag fick en del slantar att lägga på "något vettigt", så idag var jag in till stan och fixade fästen för axelband till gitarren. 250 kronor skulle de ha för en sån liten grej! Jag vet inte om det är normaltaxa för tre minuters arbete och en liten metallbit, eller om jag hittade den dyraste musikaffären i landet? Nåja, det är kul att kunna stå och spela iallafall. Med min nyvunna energi har jag också för första gången på allvar satt mig ner och övat barréackord. Våran lärare har förbjudit oss att öva på saker om det inte är roligt under lovet, men jag tycker faktiskt att det är rätt kul! Särskilt som jag kan sitta och öva på låtar som jag inte kunnat spela innan bara för att de innehållit ett ynka G-moll.

Jag känner mig inte superfokuserad i skriverierna idag, men så får det vara ibland. Imorgon blir det iaf julfirande hemma hos farmor och farfar, och på juldagen ska jag ut med Linnea, Madde och vilka fler det nu blir. Nyår... vet jag inte ens vart jag ska spendera. Jag har lite olika erbjudanden i olika städer, men kan inte riktigt bestämma mig. Men det är ju några dagar kvar att fundera på.

Nu ska jag fortsätta med mitt energigivande softande! Ciao!

0 kommentarer: