2009-10-02

Viscafé på G och Christina Kjellsson

Den här veckan har det varit full fart, som vanligt! Denna vecka var det dags för gästlärare igen. Christina Kjellsson kom och fick oss att spela på instrument vi tidigare inte vågat röra, men framförallt lärde hon oss en massa värdefulla saker om textarbete! Och just därför så finns det just nu inga som helst låtar på min MySpace, som vissa av er kanske har lagt märke till. De är nämligen lagda på operationsbordet för ett rejält lyft, så att säga... Andrea är på gång i en ny version som jag känner mig mycket mer nöjd med än den förra. 

I helgen blir det nog till att läsa Kjellssons bok Rim och Reson för att se vad mer hon har att säga om det här med vistexter. För den här veckan har verkligen varit en av de mest lärorika sen skolårets början! Nu vet jag att vi inte haft så otroligt många veckor än, men ändå. Jag är verkligen peppad på att skriva mer eget nu!

Repetitionerna inför viscaféerna är igång nu också. Jag och Per håller på att träna in en smäktande duett: Svårt att säga nej. Bo Kaspers Orkester är jag ju helt såld på, så jag är såklart väldigt nöjd. Det blir även en låt om tobaksrökande indianer, och lite annat smått och gott.

Appropå textskrivande så sitter jag nu och tittar på Lilla Melodifestivalen. Ungarna där måste ju faktiskt skriva låtarna själva - till skillnad från artisterna i den vuxna varianten!

0 kommentarer: